نگاهی به ویژه‌نامه اینترنتی اربعین 
کد خبر: 4166343
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

نگاهی به ویژه‌نامه اینترنتی اربعین 

ویژه‌نامه اینترنتی اربعین که دربردارنده بخش‌های متنوعی است، به مناسبت فرا رسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) در سایت بلاغ بارگذاری شد.

نگاهی به ویژه‌نامه اینترنتی اربعین به گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی اربعین شامل بخش‌های گوناگون سخنرانی مکتوب، کلیپ و نماهنگ، نگارخانه، مقالات، اشعار، صوت، استوری، پرسمان و معرفی نرم‌افزار بوده و در سایت بلاغ بارگذاری شده است.

بخش سخنرانی شامل مجموعه سخنرانی‌های مکتوب ویژه اربعین است که عناوینی مانند «زیارت امام حسین(ع) یعنی زیارت خدا»، «اربعین تداوم عاشورا»، «اربعین نور» و ... دارد.

در بخشی از سخنرانی «زیارت امام حسین(ع) یعنی زیارت خدا» آمده است؛ جنبه خاص در اربعین اباعبدالله(ع) این است که موضوع عاشورا تجدید و عاشورا بازتولید می‌شود و از این رو می‌توان گفت که تکمیل و تتمیم می‌شود. بازتولید شدن عاشورا در اینجا به چه معناست؟ گویا بازتولید آن در تلقی که شما دارید، بازتولید یک واقعه تراژیک، آن گونه که عاشورا درک می‌شود، نیست! مراد از بازتولید عاشورا فراهم شدن امکان بازنگری به عاشورا است. وقتی می‌گوییم در اربعین، عاشورا تجدید و تکرار می‌شود، یک معنایی که به دست می‌آید، این است که امکان بازنگری فراهم می‌شود؛ درواقع در بازتولید آن، این امکان فراهم می‌شود که جهان و انسان دوباره این واقعه را بنگرد و به حقیقت آن پی ببرد.

در بخش اشعار، شعر‌هایی از مرحوم حبیب‌الله چایچیان، جواد محدثی، سیدرضا مؤید، غلامرضا سازگار، علی‌اکبر لطیفیان و یوسف رحیمی آمده است. همچنین پیامک‌های اربعین حسینی نیز عنوان دیگری در این بخش است که می‌توان این روز‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بخش پرسمان در این ویژه‌نامه به سؤال‌های مهم درباره اربعین پرداخته است، این سؤال‌ها عبارت است از؛ چرا راهپیمایی اربعین را به امام زمان(عج) مربوط می‌کنند، چرا فقط برای امام حسین(ع) اربعین می‌گیرند و آیا پیاده‌روی اربعین در شهر‌های مختلف از مصادیق بدعت است؟

پاسخی که درباره علت اربعین امام حسین(ع) بیان شده است، این است که؛ مصیبتی که حضرت امام حسین(ع) دید، برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است و مصیبت امام حسین(ع) از همه مصیبت‌ها بزرگ‌تر و سخت‌تر بود. اگر عامل دیگری هم در کار نبود، همین عامل کافی است که نشان دهد چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر و بیش از پیامبر اسلام(ص) عزاداری و مراسم متعددی بر پا می‌کنیم.

در بخش نرم‌افزار نیز می‌توان به معرفی نرم‌افزار‌های «جاذبه حسینی»، «نرم‌افزار جامع اربعین»، «پیاده‌روی اربعین» و «زیارت اربعین» اشاره کرد. لینک دانلود و نصب این نرم‌افزار‌ها نیز در این بخش قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان برای مطالعه و دریافت این ویژه‌نامه می‌توانند به سایت بلاغ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha